De Sportpleats - Groepslessen
arrow_drop_up arrow_drop_down

Onze groepslessen

De groepslessen van de Sportpleats zijn voor iedereen. Voor een flinke inspanning bij bootcamp of juist ontspanning bij yoga. 

Wij werken met kleine groepen en vinden persoonlijk contact belangrijk.

Bootcamp

Wordt lichamelijk en geestelijk gezond door deze uitdagende les in de buitenlucht. Deze les geven we ook in Wergea

Meer bootcamp

BBB

Spierkracht, balans en conditie. Pak de 3 belangrijkste B's van je lichaam aan en verbrand veel calorieën.

Meer BBB

Yoga

Yogastudio Leeuwarden Zuid is onderdeel van de Sportpleats. Verbeter ook jouw gezondheid met yoga.

Kids

Bewegen is gezond! 

Wij bieden leuke sportieve activiteiten 

voor kinderen van 6 tot 12 jaar oud.

Piloxing

Piloxing is een mix van Pilates voor de flexibiliteit en spierbouw en boksen voor de snelheid en behendigheid. 

Meer Piloxing

Body & Mind

Pilates met een vleugje yoga en tai chi. Verbeter je lichaamshouding en vergroot je kracht, stabiliteit en balans.

Meer Body & Mind

ZwangerFit

Een zwangerschapscursus, waarbij je onder deskundige begeleiding kunt blijven sporten en goed wordt voorbereid op de bevalling.

Wat klanten over ons zeggen:

Nog nooit is het mij gelukt om een sport vol te houden, maar met recht mag ik mezelf nu sportief noemen. Ik bootcamp al bijna 4 jaar met erg veel plezier bij de Sportpleats!
Moniek Duijster
Sporten, dichtbij in onze eigen wijk, voor mij hoort dat bij het ‘wijkgevoel’. Dat ondersteun ik van harte en daar wil ik graag onderdeel van zijn.
Gerda Hamersma
1x per week doe ik mee aan bootcamp en dat ervaar ik als zeer leuk op zowel sportief gebied als sociaal gebied! Een leuke groep waar ook elke week een intensieve training wordt gegeven!
Arnold Terpstra

Bootcamp

Bootcamp maakt je lichamelijk en geestelijk gezond door doelgericht, verantwoord, gevarieerd, uitdagend en gezamenlijk buiten te sporten.


Bootcamp is doelgericht en verantwoord sporten

Gedurende de lessen is er oog voor techniek, uitvoering en jouw voortgang. Hierbij houden we rekening met de verschillende verbrandings-mechanismen. Daardoor komen de accenten bij de trainingen op verschillende punten te liggen, zodat jij doelgericht aan het sporten bent!


Bootcamp is variatie en uitdaging bij iedere training

Tijdens de trainingen besteden we aandacht aan een goede warming-up, werken we aan onze core stability, strength, endurance, challenge en sluiten we af met een cooling down. Hierbij ligt de uitdaging voor iedereen verschillend en voer je de oefeningen in je eigen tempo uit. De trainingen zijn nooit hetzelfde doordat we variëren met diverse oefeningen en materialen.


Bootcamp is lichamelijk en geestelijk gezond & fit

Buiten sporten in de frisse lucht zorgt al snel voor een geestelijke gezondheid. Je daagt jezelf uit om door weer en wind, een uur lang uitdagend te werken aan het versterken van je romp en alle grote spiergroepen. Door intensieve interval- en duurtraining zul je merken dat je je snel lichamelijk fit voelt. En blijft!

BBB

Bij BBB werk je aan de belangrijkste B’s van je lichaam: Buik, Benen en Billen! Met behulp van oefeningen met je eigen lichaamsgewicht, gewichtjes, een step of swissball werk je aan je spierkracht, balans, vitaliteit en conditie.


Voor wie is deze les geschikt?

Je bepaalt zelf het gewicht van de dumbelss en daarmee een groot deel van de intensiteit. Er is geen choreografie, maar wel opzwepende muziek. Je doet veel verschillende cardio- en krachtoefeningen. De instructeur geeft instructies over de oefeningen, het tempo en de bewegingen.


Waarom BBB?

Door de ideale combinatie van cardio- en krachttraining verbrandt je veel calorieën, en werk je tegelijkertijd aan het strakker maken van je lichaam! 

BBB is daarom de perfecte fitness workout voor personen die willen afvallen en aan hun conditie willen werken. Bovendien pak je ook nog eens de bekende ‘probleem gebieden’ aan.

Piloxing

Piloxing is een intensieve, swingende en uitdagende groepsles. De naam is afgeleid van Pilates en Boxing. De Pilates oefeningen zorgen voor flexibiliteit en spieropbouw, terwijl het boks gedeelte voor wat meer pit en snelheid zorgt. Plezier mag uiteraard ook niet ontbreken in deze les. Daarom worden de pilates en boks oefeningen afgewisseld met danspassen.

Hoe ziet een les eruit?

Piloxing is een training waarbij snelheid, flexibiliteit, behendigheid en spieropbouw allemaal aan bod komen. Het motto is “Sleek, Sexy en Powerful”. De les wordt in hoog tempo afgewerkt, waardoor je weinig rustmomenten hebt. Het is dus een training waar je zowel aan je conditie en spieropbouw werkt. Tijdens een Piloxing workout verbrand je maar liefst 800 tot 1000 calorieën!


Meer over Piloxing




Body & Mind

Body & Mind is pilates met yoga en tai chi. Je oefent onder meer gecontroleerd ademhalen, verbetering van flexibiliteit, statische kracht, concentratie en meditatie.


Pilates en Yoga

De bewegingen worden volgens de Pilatesprincipes beheerst en nauwkeurig uitgevoerd. Daarnaast doe je eenvoudige en veilige yoga bewegingen om je hele lichaam sterker en flexibeler te maken. Het controleren van je ademhaling is onderdeel van alle bewegingen. 


Vanuit een goede lichaamshouding worden alle spiergroepen geactiveerd, spieren worden langer en sterker. Het is je persoonlijke time-out van het dagelijks leven en zorgt voor een gezond lichaam en een gezonde geest.


Waarom Body & Mind?

Door een gecontroleerde ademhaling, concentratie en een gestructureerde serie van stretches, bewegingen en poses op muziek, creëren we een holistische workout waardoor je je lichaam in harmonistische staat en balans brengt.  De Pilates, Yoga en Tai Chi oefeningen hebben veel voordelen. ALLE spieren worden geactiveerd, dus ook de diepere stabilisatiespieren. Dit zijn de spieren van onderrug, onderbuik, bekkenbodem en middenrif. Deze spieren vormen de core van je lichaam. Je krijgt daardoor een betere lichaamshouding, meer kracht, stabiliteit en balans. Buik- en rugspieren worden sterker. 


Voor wie?

Body & Mind is voor iedereen geschikt. Vooral voor mensen met een zittend beroep, mensen met rug- en nekklachten, beginnende sporters of juist gevorderde sporters die hun prestaties willen verbeteren.

Wil jij GRATIS een les proberen?

Onze website bevat cookies