Bekijk hier jouw gratis training.

Als je zwanger bent, moet jouw lichaam negen maanden lang aan het werk om de baby gezond te laten groeien. Dit is niet niks, een sterk lichaam helpt hierbij. Meerdere studies tonen dan ook aan dat zowel jij als je baby er veel aan hebben als je regelmatig beweegt. 


Heb je een normale en gezonde zwangerschap? Dan kun je in principe blijven sporten tot aan de bevalling. We maken het vaak mee dat dames een week voor hun bevalling nog meededen aan onze cursus. We raden je ook aan om lekker te blijven bewegen. Dit betekent niet flink sporten in de 40e week van je zwangerschap ;-) maar een wandeling van een half uurtje bijvoorbeeld. Zo houd je jouw conditie op peil, voel je je vaak een stuk beter en herstel je na de zwangerschap sneller. Let wel op dat je niks forceert, luister tijdens het bewegen en vlak daarna goed naar je lichaam.

Onze krachtoefeningen helpen je om tijdens de zwangerschap specifieke delen van je lichaam te trainen. Bekijk ze in de video.

Beter slapen en ontspannen

Zwanger slapen is een hele kunst en opgave. Hoe zorg je voor een goede nachtrust? De belangrijkste tips:
  • Houd je aan een slaaprooster.
  • Slaap op je zij.
  • Doe na 15 uur 's middags geen dutjes meer.
  • Zorg voor voldoende daglicht en beweging gedurende dag.

Je raakt meer ontspannen door:

  • Te bewegen.
  • Ontspannende activiteiten zoals lezen of muziek luisteren.
  • Een warm bad voor het slapen gaan. (Hier slaap je ook beter door.)
  • Mediteren of mindfulness.
  • Voel je je angstig of onrustig houd dit niet bij je, maar bespreek het.

null

Weeën opvangen

Er zijn meerdere technieken om je weeën op te vangen. Bekijk bovenstaande video om ze te bekijken.