%%title%% - Recept - De Sportpleats
arrow_drop_up arrow_drop_down
17 mei 2019 
in recept

Meer energie met Overnight Oats

Als je meedoet aan een loop- survival- of wandelevenement dan kun je wel wat extra energie gebruiken. Wat je daarbij helpt is om eten te kiezen waar in verhouding meer koolhydraten inzit en minder vet en eiwitten.

Overnight oats is zo’n recept, in verhouding veel koolhydraten maar wel gezond. Een perfect ontbijt!

Benodigdhedenhavermout

50-60 gram havermout
1 banaan
200 ml soja- of amandelmelk
Mespunt kaneel
1 el honing

Hoe maak je overnight oats?

Je maakt dit de avond voor het ontbijt. Prak de banaan in de kom, voeg daaraan toe de havermout, honing en kaneelpoeder. Roer alles goed door elkaar en vul dan de kom met de melk naar keuze tot alle massa kopje onder staat. Zet de kom dan afgedekt in de koelkast.

‘S morgens hoef je alleen even te roeren en klaar is je ontbijt.

Extra tip

Je kan heel veel heerlijke variaties van je overnight oats maken. Gebruik ook eens andere fruitsoorten of lijnzaad, chiazaad, een beetje cacao voor een chocolade variant, kokosrasp, pindakaas, noten, rozijnen.

Over de schrijver
Reactie plaatsen

Onze website bevat cookies